czwartek, 18 kwietnia 2013

O Cyprze, pogodzie i wiosennych wyprawach


         Za oknem piękna pogoda , ja jednak  marzę juz o urlopie w piękniejszej scenrii.
Gdzie mogę sie udać w kwietniu? Dobre pytanie. W Europie wciąż wiosenna pogoda.
Zacząłem wiec poszukiwania w internecie miejsca niezbyt odległego, ale pozwalającego na morskie kąpiele i odpoczynek pod palmą. Pierwsza myśl to Cypr, miałem okazje odwiedzic ten kraj w maju i wrześniu i pogoda nie zawiodła. Ale czy w kwietniu bedzie rownie słonecznie? Nie zwlekając długo postanowiłem zadzwonić do moich przyjaciół mieszkajacych w tym, że to kraju.
Z doświadzczenia wiem, że prognozy pogody są bardzo mylne a temperatura odczuwalna może diametralnie różnić sie od tej wskazywanej przez słupek rtęci. Przypomina mi się gdy w zeszłym roku odwiedzałem Dominikane, był to wyjazd wykupiony kilka miesięcy wczesniej i z przerażeniem sprawdzałem prognozy pogody ktore nieustannie informowały o deszczu i burzach.Po przylocie okazało sie, że rzeczywiście pada codziennie ale tylko przez 10 min. Był to deszcz przynoszący chwilowa ulgę i zupełnie nie przeszkadzający w odpoczynku. Powrócę jednak do Cypru, wiec z sprawdzonych żródeł wiem, że pogoda nie wiele sie różni od tej za oknem czyli jakies 25 stopni.
Jak dla mnie trochę za mało.Nalepszymi miesiacami na odwiedzenie Cypru są maj, początek czerwca, wrzesien i pażdziernik.W tych miesiacach temperatury wachaja sie od 26 do 33 stopni.
Szczerze odracam wyjazd w środku sezonu tzn. lipec - sierpień, gdyż temperatura powietrza w tym okresie nierzadko przekracza 40 stopni i nasz wyczekiwany wyjazd może sie okazac "Urlopem z Piekła Rodem":)


        Po krótce postaram sie przybliżyć ten piękny kraj jakim niewątpliwie jest Cypr. Pominę położenie geograficzne czy historie Cypru, gdyż taki informacje każdy może znaleść na wikipedi.
Postaram sie opisać ten kraj z punktu widzenia przysłowiowego Kowalskiego.
Moja przygoda rozpoczęła sie w miescie  Limassol położonym na południu wyspy. Jest to dość duże nowoczesne  miasto w którym możemy zrobić zakupy, dobrze zjeść a wieczorem potańczyć.
Jednak dla mnie najważniejsze sa piękne plaże, i tu zaczynają sie schody:) Miasto posiada wiele luksusowych hoteli usytuowanych nad brzegiem morza lecz kolor piasku i jakość plaży pozostawia wiele do życzenia. W niedużej odległości od miasta znajduje się park wodny "Fasouri Watermania". Gorąco polecam to miejsce, znajduje sie tam mnóstwo atrakcji zarówno dla tych mniejszych i większych dzieci:)


Trochę lepsza sytuacja jest w regionie miasta Pafos. Jednak nadal nie możemy liczyć tam na pocztówkowe widoki.



        Dla osób spragnionych pięknych plaż polecam wschodnią część Cypru, a w szególnosci region Protaras i jakżę sławną i uwielbianą przez brytyjskich nastolatków Ayia Nape. Miejsce to jest idealne dla osób ceniących nocne życia, ja osobiście nie należę do tej grupy, aczkolwiek odwiedzam to miejsce ze względu na jedną z piękniejszych plaż w Europie czyli Nisssi Beach. Sama Ayia Napa jest niewielka wioską przepełnioną  kiczem i pijaną młodzieżą. Co do standartów hoteli w tejże to miejscowości to pozostawiją one wiele do życzenia     ( piszę o hotelach 3* i 4*). Zaplecze restauracyja rownież może rozczarować, miejsce to przepełnione jest fast foodami i cięzko znaleść tu dobrą cypryjską bądż grecką restauracje.



Jednak Protaras to nie tylko Ayia Napa , w bliskiej odległości znajduje się wiele pięknych miejsc, do moich ulubionych należy Konnos Beach, do ktorej prowdzi kręta i bardzo stroma droga.Jest to cicha plaża pozwalająca na relaks bez klubowej muzyki i nastolatek tańczących topless na barowym stole. Miałem watpliwą przyjemność podziwiania tego typu zawodów w plażowym  barze na Nisssi Beach.
Na Konnos Beach znajduje sie bar w ktorym mozemy coś przekąsić i ugasić pragnienie. Bez wątpienia jest to moje ulubione miejsce na Cyprze, na samą myśl o tym miejscu robi mi sie cieplej:)

Szczerze kocham cypryjską gościnnosć, kuchnie i piękne plaże których jest wiele tylko trzeba wiedzię gdzie ich szukać:)Własnie sobie przypomniałem, że chciałem napisać coś o środkach transportu, w zasadzie nie ma o czym pisać, gdyż praktycznie go nie ma. Najlepszą opcją jest wynajęcie samochodu i podróżowanie na własną rękę.
Odległości miedzy miastami są niewielkie ale za to kultura prowadzanie pojazdów, a raczej jej brak woła o pomstę do nieba:)
Mam nadzieję, że tekst okaże sie pomocny. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania to z chęcią spróbuję na nie odpowiedzieć.

cdn.


Pozdrawiam wszystkich spragnionych słońca...







2 komentarze:

  1. świetny blog :D powodzenia w dodawaniu regularnie postów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za komentarz.Mam nadzieje, ze będę pisał regularnie i że ktoś zacznie go czytać

    OdpowiedzUsuń